Czy mus owocowy jest zdrowy?

Czy mus owocowy jest zdrowy?

5 października 2022 Wyłączono przez Daniel

Mus owocowy to doskonała i smaczna przekąska dla dzieci i dorosłych. Świetnie sprawdzi się nie tylko jako małe co nieco na niewielki głód, dodatek do szkolnej śniadaniówki, czy deser, ale również będzie idealnym uzupełnieniem codziennej diety. Mus owocowy smakowity to znakomita alternatywa dla słodkich, niezdrowych, pełnych sztucznych dodatków batoników. Jego dużą zaletą jest wygodne w użyciu opakowanie, dzięki czemu nie trzeba się martwić o higienę podczas jedzenia. 

Jak powstają musy owocowe? 

Są to najczęściej przeciery ze starannie dobranych, najwyższej jakości owoców. Najpopularniejsze owoce użyte do produkcji, to: jabłka, banany, tryskawki i maliny, ale na rynku dostępne są również musy z dodatkiem jagód, wiśni, czy brzoskwiń. Dlatego każdy, nawet najbardziej wymagający smakosz znajdzie dla siebie coś dobrego. Zastosowanie przecierów owocowych w produkcji musów sprawia, że są to przekąski pełne wartości odżywczych. Dostarczają nie tylko potrzebnej do funkcjonowania energii, ale też wzmacniających odporność witamin i błonnika, który ma ogromne znaczenie dla przewodu pokarmowego. 

Na co zwracać uwagę przy wyborze musu owocowego? 

Ilość dostępnych na sklepowej półce produktów może przyprawić o zawrót głowy. Trzeba jednak pamiętać, że nawet takie artykuły spożywcze mogą zawierać niepożądane, niezdrowe składniki. Najczęstszym z nich będzie cukier. Mus owocowy zawiera naturalnie występujący w owocach cukier, dlatego dodatek cukru spożywczego jest w nim całkowicie zbędny. Wybierając mus, warto kierować się zasadą najkrótszego składu. Produkty, które mają w składzie tylko przecier owocowy, będą lepsze od tych z dodatkiem soków i aromatów. Na koniec wystarczy dobrać ulubiony smak i gotowe. 

Dodatek do diety, a nie podstawa żywienia. 

Mus owocowy, jak każdy produkt spożywczy powinno się spożywać z umiarem i w zalecanej ilości, pamiętając o tym, że jest to uzupełnienie codziennej diety, a nie jej podstawa. Stosując tę zasadę, możemy się cieszyć nie tylko smaczną, ale też zdrową przekąską.